04 julio 2013

Corneliani Men's S/S14

Voyage to the Far East from Mantova to Shanghai via Sumatra.

Sergio Corneliani, the Mantova-based company’s Creative Director, has traced the legendary routes of Marco Polo to explore a sophisticated concept of contemporary elegance. “It’s impossible to think about fashion without pushing our boundaries. We must consider the needs of the global market, which is characterized by the existence of different styles and cultures and constantly evolving taste. Today’s man is a ‘travelling man’ who wants an invaluable, high quality wardrobe on his travels that reflects traditional tailoring but also with special, personalized details. Taking these cornerstones as my starting point, I designed a collection steeped in cultural meanings, memories and influences, attempting to mix the sobriety that is typical of our company with more exotic touches.“I took my inspiration from Mantova, my home town and a centre for Renaissance art, to reinterpret Andrea Mantegna’s work for the Bridal Chamber in the Castle of St.George, borrowing his decorative theme of interlinked circles as the leitmotiv for the wardrobe and sometimes laser-printing them onto leather. The distinguishing detail is the Nehru collar with visible sartorial stitching.”

Quality, exclusivity and comfort are the distinguishing features of Italian fashion and a tradition for Corneliani, which has been taking its brand of elegance around the world for over 50 years.


Viaje al lejano Oriente , desde Mantova a Shanghai vía Sumatra.

Sergio Corneliani, director creativo de la compañía con sede en Mantova, ha trazado las legendarias rutas de Marco Polo para explorar un concepto sofisticado de elegancia contemporánea reflejada en su colección primavera/verano 2014. “Es imposible pensar en la moda sin empujar nuestros límites, debemos tener en cuenta las necesidades del mercado global, que se caracteriza por la existencia de diferentes estilos, culturas y el gusto en una constante evolución. El hombre de hoy es un hombre que viaja, que quiere un armario de alta calidad y que refleja la sastrería tradicional, pero también, con detalles especiales personalizados. A partir de estos ejes como punto de partida, he diseñado una colección cargada de significativos culturales, recuerdos e influencias, en un intento de mezclar la sobriedad que caracteriza a nuestra empresa con toques más exóticos. Tomé mi inspiración de Mantova, mi ciudad natal, centro del arte del Renacimiento, para reinterpretar la obra de Andrea Mantegna de la Cámara Nupcial en el Castillo de San George, tomando prestado el tema decorativo de círculos entrelazados como motivo para el vestuario de la familia y a veces láser imprimido en cuero. El detalle distintivo es el cuello Nehru con costuras sartorial visibles”.

Calidad, exclusividad y comodidad son las características distintivas de la moda italiana y una tradición para Corneliani, que ha tenido su marca de elegancia en todo el mundo durante más de 50 años.








Special Thanks
Sara Caccialupi Italy PR Manager

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