Voyage to the Far East from
Mantova to Shanghai via Sumatra.
Sergio Corneliani, the
Mantova-based company’s Creative Director, has traced the legendary routes of
Marco Polo to explore a sophisticated concept of contemporary elegance. “It’s
impossible to think about fashion without pushing our boundaries. We must
consider the needs of the global market, which is characterized by the
existence of different styles and cultures and constantly evolving taste.
Today’s man is a ‘travelling man’ who wants an invaluable, high quality
wardrobe on his travels that reflects traditional tailoring but also with
special, personalized details. Taking these cornerstones as my starting point,
I designed a collection steeped in cultural meanings, memories and influences,
attempting to mix the sobriety that is typical of our company with more exotic
touches.“I took my inspiration from
Mantova, my home town and a centre for Renaissance art, to reinterpret Andrea
Mantegna’s work for the Bridal Chamber in the Castle of St.George, borrowing
his decorative theme of interlinked circles as the leitmotiv for the wardrobe
and sometimes laser-printing them onto leather. The distinguishing detail is
the Nehru collar with visible sartorial stitching.”
Quality, exclusivity and
comfort are the distinguishing features of Italian fashion and a tradition for
Corneliani, which has been taking its brand of elegance around the world for
over 50 years.
Viaje al lejano Oriente ,
desde Mantova a Shanghai vía Sumatra.
Sergio Corneliani, director
creativo de la compañía con sede en Mantova, ha trazado las legendarias rutas
de Marco Polo para explorar un concepto sofisticado de elegancia contemporánea
reflejada en su colección primavera/verano 2014. “Es imposible pensar en la
moda sin empujar nuestros límites, debemos tener en cuenta las necesidades del
mercado global, que se caracteriza por la existencia de diferentes estilos,
culturas y el gusto en una constante evolución. El hombre de hoy es un hombre
que viaja, que quiere un armario de alta calidad y que refleja la sastrería
tradicional, pero también, con detalles especiales personalizados. A partir de
estos ejes como punto de partida, he diseñado una colección cargada de
significativos culturales, recuerdos e influencias, en un intento de mezclar la
sobriedad que caracteriza a nuestra empresa con toques más exóticos. Tomé mi
inspiración de Mantova, mi ciudad natal, centro del arte del Renacimiento, para
reinterpretar la obra de Andrea Mantegna de la Cámara Nupcial en el Castillo de
San George, tomando prestado el tema decorativo de círculos entrelazados como
motivo para el vestuario de la familia y a veces láser imprimido en cuero. El
detalle distintivo es el cuello Nehru con costuras sartorial visibles”.
Calidad, exclusividad y comodidad
son las características distintivas de la moda italiana y una tradición para
Corneliani, que ha tenido su marca de elegancia en todo el mundo durante más de
50 años.
Special Thanks
Sara Caccialupi Italy PR Manager
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